L-Soft L-Soft
ProductsDownloadSupportCorporateCustomersNewsContactContact L-Soft
Print Page

L-Soft hjälper svenska företag att skicka bättre e-post

Seminarieprogram ökar kunnandet inom e-postmarknadsföring


Stockholm, 4 mars, 2003 – Idag startade L-Softs första seminarietillfälle av tio i en serie som under våren skall lära intresserade hur e-postverktyg, rätt använda i linje med nya EU-regler, skapar goda förutsättningar för e-postmarknadsföring.

- Intresset för våra seminarier har vuxit kraftigt sedan ifjol, och nu ser vi en allt bredare publik som vill lära sig mer om e-postmarknadsföring och vad man bör tänka på för att maximera resultatet, säger Outi Tuomaala, Vice VD, L-Soft. För att göra det hela mer överskådligt har vi valt att skapa fyra olika teman som är viktiga byggstenar för framgångsrik kommunikation via e-post.

Deltagarantalet har överskridit företagets egna förväntningar och L-Soft har därför arrangerat ytterligare seminarietillfällen för att så många som möjligt skall få delta. Seminarierna leds av Mattias Durnik, marknadsanalytiker på L-Soft.

- Vi ser betydligt högre intresse för e-postmarknadsföring i Storbritannien, Tyskland, Spanien och Italien – länder som i princip ligger efter Sverige i IT-utvecklingen, säger Eric Thomas, VD på L-Soft. Det kan bero på att kunskapsnivån inte är lika hög i Sverige och att e-postmarknadsföring ofta förknippas med spam. Ett av våra huvudbudskap med seminarieserien är därför att e-postmarknadsföring måste ske på kundernas villkor.

Bland de anmälda finns inte bara L-Softs egna kunder utan även företag som planerar eller överväger att implementera avancerade e-postlösningar i sin informationshantering.

- L-Softs seminarier under förra året gav mig många konkreta råd och tips för hur man skapar grunden till en effektiv och professionell e-postkommunikation, berättar Renée Hellström, som arbetar med information på Villaägarnas Riksförbund. Det finns många områden där avancerade e-postlösningar passar in. Seminarierna har gett mig en bra grund i arbetet med att utveckla e-postlösningar för olika ändamål. Jag kan rekommendera seminarieserien för alla som arbetar med information till större målgrupper.

För mer information om L-Softs seminarieserie om e-postmarknadsföring vänligen besök: www.lsoft.se/seminarium.


Om L-Soft

L-Soft specialiserar sig på mjukvara och outsourcingtjänster för hantering av e-postlistor och e-postmarknadsföring. L-Softs flaggskeppsprodukt LISTSERV® används sedan 1986 för nyhetsbrev, diskussionsgrupper samt individanpassade e-postutskick. Med LISTSERV® Maestro, L-Softs mjukvara för e-postkampanjer och responsmätning, kan kampanjer enkelt mätas, analyseras och förbättras. L-Softs produkter kännetecknas av marknadens bästa prestanda, pålitlighet och skalbarhet. Med mer än 100 miljoner prenumerationer är L-Soft en affärspartner till bland annat CNN, Compaq, Posten IT och 26 av Fortune 100-företagen. L-Soft finns i Sverige, USA, England och Tyskland. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

För mer information vänligen kontakta:

Niclas Granholm
AxiCom
Tel: 08 545 185 44
Mobil: 070 609 5775
E-post: niclas.granholm@axicom.se


Eric Thomas
L-Soft, VD
Tel: 08 507 099 00
E-post: eric@lsoft.se


Outi Tuomaala
L-Soft, vice VD och marknadschef
Tel: 08 507 099 11
E-post: outi@lsoft.se


LISTSERV is a registered trademark licensed to L-Soft international, Inc.
All other trademarks, both marked and not marked, are the property of their respective owners.
See Guidelines for Proper Usage of the LISTSERV Trademark for more details.

Related Links


Latest News

Newsletter

US EU

Press Releases

US EU

Press Articles

US EU

Press Info

US EU

LISTSERV Choice Awards

LISTSERV CommunityLISTSERV Choice AwardsLISTSERV at Work NewsletterLegalSite Map